Jump to content

Gyakori kérdések

MINDEN, AMIT TUDNI KELL A HORDOZHATÓ PÉNZTÁRGÉPEKRŐL

Mi az a mobil vagy hordozható pénztárgép?

Minden kisméretű gép megfelel ennek a követelménynek?

Mivel tud többet egy mobil pénztárgép, mint egy „normál”?

Kinek kell hordozható pénztárgépet használnia?

Használhatok ilyen pénztárgépet, akkor is, ha nem kötelező a hordozható pénztárgép?

2017 január 1-től pénztárgépet kell használnom, mit tegyek? 

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

2016. március 25-től változott a pénztárgép használatra kötelezettek köre. Én is közéjük tartozom?

Mi az az online pénztárgép? Hogy működik?

Mi az az AEE?

Mikor kell pénztárgépet használnom?

Hogyan válasszak pénztárgépet? A lényeg, hogy olcsó legyen, nem?

Mitől hordozható egy pénztárgép? 

Miért jó, ha a pénztárgép  összeköthető számítógéppel?

Hogyan segíti a munkámat a vonalkódolvasó?

A mérleget is össze lehet kötni pénztárgéppel?

Mi a teendőm ha eldöntöttem, hogy Micra pénztárgépet szeretnék vásárolni?

Magamnak be tudom üzemelni a pénztárgépet?

Hol érdemes pénztárgépet vásárolnom?

ADATKOMMUNIKÁCIÓ

A már meglévő internet előfizetésem elég a pénztárgép működéséhez?

Hol kell megkötnöm a szerződést az adatkommunikációra? Melyik a legolcsóbb szolgáltató?

Milyen adatokra van szükség a szerződéskötéshez?

Mi van, ha nincs térerő az üzletemben?

HASZNÁLAT

Beüzemelték a gépemet, de nem tudom hogyan kell használni, kihez fordulhatok?

Mi az az AP-szám, kinek fontos ez?

Mit jelentenek a színes LED-ek a készüléken?

Nincs kontrollszalag a pénztárgépben. Hogy tudom így ellenőrizni, hogy mi lett beütve a pénztárgépbe?

Ha a sárga LED villog, akkor a NAV éppen letölti az adataimat?

Honnan tudom, hogy miket töltött le a NAV? Ellenőrizni tudom az adatokat?

Mi az az éves felülvizsgálat? Miért van erre szükség?

Mi a teendőm, ha elromlott a pénztárgépem?

Szeretnék cseregépet, mit tegyek?

MINDEN, AMIT TUDNI KELL A HORDOZHATÓ PÉNZTÁRGÉPEKRŐL

MINDEN, AMIT TUDNI KELL A HORDOZHATÓ PÉNZTÁRGÉPEKRŐL

Mi az a mobil vagy hordozható pénztárgép?

A hatályos rendelet szövege szerint röviden: hordozhatónak minősül az a pénztárgép, amely saját akkumulátorról is működtethető, és amelyet a forgalmazó „hordozható” pénztárgépként engedélyeztetett. Bármely gép esetében az könnyen ellenőrizheti itt MKEH honlap.

Minden kisméretű gép megfelel ennek a követelménynek?

NEM, nagyon fontos, hogy attól mert egy gép kisméretű, nem biztos, hogy a forgalmazója hordozható pénztárgépként hozza forgalomba. Ezért erre mindenképp kérdezzen, rá mielőtt ilyet vásárol.

Mivel tud többet egy mobil pénztárgép, mint egy „normál”?

A hordozható pénztárgépeknek egy akkumulátortöltéssel legalább 300 db nyugta kibocsátására kell alkalmasnak lennie. A pénztárgépnek -5 és +40 °C közötti hőmérséklet-tartományban hibátlanul kell működnie valamint csepegő víz ellen is védettnek kell lennie! 2017. január 1-től a hordozható pénztárgépeknek GPS-szel is kell rendelkezniük.

Kinek kell hordozható pénztárgépet használnia?

A változó telephelyen, mozgóboltban vagy mozgó szolgáltató helyen működő pénztárgépként csak hordozható pénztárgép helyezhető üzembe, illetve már működő pénztárgép üzemeltetési módja csak hordozható pénztárgép esetén változtatható meg ezen módokra!

Használhatok ilyen pénztárgépet, akkor is, ha nem kötelező a hordozható pénztárgép?

 Természetesen. A Micra NANO M –et kifejezetten jól használható kicsi üzlethelyiségekben is. De azoknak a felhasználóknak is ajánljuk, akik nem érzik diszkrétnek vagy odaillőnek egy hagyományos online pénztárgép jelenlétét az ügyfelek orra előtt, pl. egy kis fodrászatban vagy szépségszalonban, és akiknek fontos a pénztárgép megjelenése is

  2017 január 1-től pénztárgépet kell használnom, mit tegyek?

A rendelet értelmében 2016. december 31-ig üzembe helyezhetők a jelenleg forgalmazási engedéllyel rendelkező gépek ezeket viszont 2017. január 1-től már csak az új típusok, amik jelenleg még nem elérhetőek.  

ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK


  2016. március 25-től változott a pénztárgép használatra kötelezettek köre. Én is közéjük tartozom?

2016. március 25-én megjelent Magyar Közlönyben a 9/2016 (III.25) NGM rendelet alapján a lent felsorolt tevékenységi kört végző vállalkozásoknak kell online pénztárgépet használniuk. Ugyanez a rendelet új műszaki követelményeket ír elő a pénztárgépeknek is.

FONTOS: A rendelet 34. §-a szerint ezek az adóalanyok kizárólag az e módosított rendeletben meghatározott követelményeknek is megfelelő pénztárgépet helyezhetnek üzembe.Vásárlás előtt tájékozódjon, hogy leendő pénztárgépe megfelel-e már ennek a rendeletnek.

 Az Áfa tv. 166. § (2) bekezdésében foglalt feltétel teljesülése hiányában (vagyis, ha az adóalany számla kibocsátásáról nem gondoskodott) nyugtaadási kötelezettségüknek kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget az alábbi adóalanyok, illetve üzletek:

 a.) a gyógyszertárak,
 b.) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR 08

 1. a 45.20 szerinti gépjármű-javítási, karbantartási
2. a 45.32 szerinti gépjárműalkatrész-kiskereskedelemi,
3. a 45.40 szerinti motorkerékpár, -alkatrész kereskedelmi, javítási,
4. a 47.1-47.7 és 47.91 szerinti kiskereskedelmi,
5. az 56.1 és 56.3 szerinti vendéglátási (kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtási),
6. az 55.1-55.3 szerinti szálláshely-szolgáltatási (kivéve a falusi szálláshely-szolgáltatási),
7. a 77.1-77.2 és 77.33 szerinti kölcsönzési,
8. 86.10 szerinti fekvőbeteg-ellátási tevékenységből kizárólag plasztikai sebészeti,
9. 93.29 szerinti m.n.s. egyéb szórakoztatási, szabadidős tevékenységből kizárólag táncteremi, diszkó működtetési,
10. a 95.1-95.2 szerinti javítási,
11. 96.01 szerinti textil, szőrme mosási, tisztítási tevékenységből kizárólag mindenfajta ruházat (beleértve a szőrmét) és textil géppel, kézzel mosási és vegytisztítási, vasalási,
12. 96.04 szerinti fizikai közérzetet javító szolgáltatási, és
13. 93.13 szerinti testedzési szolgáltatási

Tevékenységet folytató valamennyi adóalany, üzlet, mozgóbolt, kivéve:

ba) a betétdíjas göngyöleget visszaváltó üzlet,
bb) a csomagküldő kereskedelem, kivéve annak nyílt árusítást végző üzlete, bemutatóterme,
bc) az ipari – kivéve élelmiszeripari – tevékenységet folytató egyéni vállalkozó, ha termelő és értékesítő tevékenységét ugyanabban a helyiségben folytatja,
bd) a termelői borkimérés,
be) az utazási iroda, utazási ügynökség, turisztikai szolgáltató iroda utazási szolgáltatásai tekintetében,

 c.) a 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR '08 46.2-46.7 szerinti nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, üzletek a kiskereskedelmi értékesítésük tekintetében.”

    Mi az az online pénztárgép? Hogy működik? 

Az online pénztárgép használatban megegyezik az eddig használt pénztárgépekkel. Legfőbb különbség, hogy az új pénztárgép egy új főegységgel rendelkezik az úgynevezett Adóügyi Ellenőrző Egységgel (továbbiakban: AEE), ami mobilhálózaton kommunikál a Nemzeti Adó és Vámhivatal (továbbiakban: NAV) szerverével. Ez a rész olyan, mint a régi pénztárgépében a „fekete doboz”, azzal a különbséggel, hogy ez az egység  állandó kapcsolatban áll a hatósággal és folyamatosan üzeneteket küld és fogad a pénztárgép működéséről és kinyomtatott bizonylatokról.

    Mi az az AEE? 

Az AEE az online pénztárgép azon része, mely lehetővé teszi a NAV szerverével való biztonságos, titkosított kommunikációt. Ez a részegység felelős minden üzenet kódolásáért és dekódolásáért, valamint a mobilhálózaton való bejelentkezéséért és a kapcsolat fenntartásáért, illetve az adatok SD kártyán történő rögzítéséről.

    Mikor kell pénztárgépet használnom? 

Önnek akkor van szüksége online pénztárgép használatára, ha a tevékenységi köre szerepel a Nemzetgazdasági Minisztérium kiadott rendeletben, amit itt könnyedén ellenőrizhet.

    Hogyan válasszak pénztárgépet? A lényeg, hogy olcsó legyen, nem? 

Ez az eszköz mindennapi használatban lesz és az Ön munkáját könnyítik vagy nehezítik meg. Válasszon mindig a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (továbbiakban: MKEH) által engedélyezett online pénztárgépet, melyet itt ellenőrizhet.

Javaslatunk szerint, válasszon megbízható és ilyen téren tapasztalatokkal rendelkező forgalmazót. Gondoljon bele, mennyi bevétel kiesést eredményezhet egy kevésbé megbízható pénztárgép, ami folyamatos hibákkal nehezíti az Ön munkáját. Gondolkozzon hosszútávra és válassza a piacvezető Micra-Metripond Kft. által forgalmazott online pénztárgépeket, amivel több évre is előre tervezhet! Ne feledje: a minőség hosszútávon mindig kifizetődő!

    Mitől hordozható egy pénztárgép?

A hordozható pénztárgép már az engedélyeztetési procedúrában eltér a „hagyományos” online pénztárgép engedélyeztetésétől. Követelményeiben szerepel, hogy saját, belső akkumulátoráról legalább 300 darab nyugta kinyomtatására képesnek kell lennie valamint a működési környezetre való tekintettel sokkal nagyobb tűréshatárral kell dolgozzon, mint bármely más online pénztárgép.

A Micra-Metripond Kft. által forgalmazott hordozható online pénztárgép kompakt méretekkel rendelkezik és az ergonomikus kialakításnak köszönhetően egyszerűen és kényelmesen használható egész nap. Kis méretük megtévesztő lehet, mivel a Micra Nano M és a Micra Mini S tudásban vetekszik a nagyméretű, rendszerpénztárgépekkel, mint például a Micra Jota M.

    Miért jó, ha a pénztárgép  összeköthető számítógéppel? 

Legelsősorban azért, mert így teljes körűen és pontosan tudja kezelni a készletét a számítógépen. Emellett a következők miatt érdemes megfontolni egy ilyen lépést:

  • Készletfogyás és forgalmi adatok átvétele a pénztárgéptől.
  • Cikkadatok átadása a pénztárgépnek.
  • Gyors, pontos, cikkelemes értékesítés vonalkódolvasóval
  • Göngyölegek, visszáruk kezelése.
  • Vevőkártya, egyedi kedvezmények kezelése. (Nyitott PLU módban)
  • Korlátlan cikktörzs (PLU törzs) kezelése. (Nyitott PLU módban)
  • „On the fly” készlet és árváltozások kezelése. (Nyitott PLU módban)
  • Kommunikáció távolról, akár interneten keresztül is. (Zárt PLU módban)

Kasszáinkra 1 év garanciát vállalunk, amelyhez plusz két év hosszabbítást vásárolhat a viszonteladóinknál. A garanciális és garancián túli szervizelést illetve az éves kötelező felülvizsgálatot is országos viszonteladói hálózatunk végzi.

Lépjen kapcsolatba velünk, és segítünk megtalálni az üzlete, étterme, vállalkozása számára megfelelő online pénztárgépet.

A Micra Nano M és a Micra Mini S típusú hordozható online pénztárgépeinket vonalkódolvasóval is összekapcsolhatja.

Ennek az igazi előnyét a kiszolgálás felgyorsítása adja. Ilyenkor ugyanis a pénztárosnak csak a termékek vonalkódját kell beolvastatniuk, és nem kell beütniük az árucikkek árát vagy gyorskódját.

Ha szeretné az ügyfeleinek és saját magának is kényelmesebbé és egyszerűbbé tenni az értékesítést, vagy ha nagy forgalmú üzlete van, érdemes megfontolni egy vonalkódolvasó beszerzését.

Kasszáinkra 1 év garanciát vállalunk, amelyhez plusz két év hosszabbítást vásárolhat a viszonteladóinknál. A garanciális és garancián túli szervizelést illetve az éves kötelező felülvizsgálatot is országos viszonteladói hálózatunk végzi.

Lépjen kapcsolatba velünk, és segítünk megtalálni az üzlete, étterme, vállalkozása számára megfelelő online pénztárgépet.

    A mérleget is össze lehet kötni pénztárgéppel?

A Micra Nano M és a Micra Mini S típusú hordozható online pénztárgépeinket mérleggel is összekapcsolhatja.

A vásárlók gyorsabb kiszolgálását segítheti az is, ha egy mérleggel kapcsolja össze az online pénztárgépét. A mérések adatait közvetlenül felhasználhatja a bizonylatok elkészítéséhez. A pénztárnál elhelyezett mérleg növeli a vásárló bizalmát az üzlet iránt.

Kasszáinkra 1 év garanciát vállalunk, amelyhez plusz két év hosszabbítást vásárolhat a viszonteladóinknál. A garanciális és garancián túli szervizelést illetve az éves kötelező felülvizsgálatot is országos viszonteladói hálózatunk végzi.

Lépjen kapcsolatba velünk, és segítünk megtalálni az üzlete, étterme, vállalkozása számára megfelelő online pénztárgépet.

    Mi a teendőm ha eldöntöttem, hogy Micra pénztárgépet szeretnék vásárolni?

A Micra-Metripond Kft. online mobilpénztárgépeit az országos viszonteladói hálózatunk partnereinél vásárolhatja meg. Kérjük, válassza ki az Önhöz legközelebbi, tapasztalt, megbízható, szerződött viszonteladónkat.

A kiválasztott online pénztárgép megvásárlásához ezekre a dokumentumokra lesz szüksége: cégnév, adószám, aláírási címpéldány (vagy vállalkozói igazolvány), személyi igazolvány (vagy útlevél, illetve új jogosítvány), meghatalmazás (amennyiben nem az köti meg az előfizetői szerződést, akinek a neve a címpéldányon szerepel), a kiválasztott online pénztárgép regisztrációs kódja, az ún. PTREG-kód.

    Magamnak be tudom üzemelni a pénztárgépet?

Sajnálatos módon nem. A pénztárgépet a Micra-Metripond Kft.-nek vagy a szerződött viszonteladóiknak, akik érvényes műszerész igazolvánnyal rendelkeznek, kell üzembe helyezni vagy más néven megszemélyesíteni az online pénztárgépeket.

A megszemélyesítést követően a mobilkommunikációs szerződés megkötése is nagyon fontos, mivel ezzel tudjuk biztosítani a NAV szervere és az Ön pénztárgépe közötti folyamatos kapcsolatot. Amennyiben ez a szerződéskötés elmulasztásra kerül, a pénztárgépet az adóhatóság felfüggeszti, mely csak AEE cserével javítható!

    Hol érdemes pénztárgépet vásárolnom?

Pénztárgépet a piacvezető Micra-Metripond Kft.-nél vagy az országos, szerződött partner- és szervizhálózatának bármelyik kirendeltségénél megvásárolja, ahol érvényesítheti a garanciális feltételeket is.

ADATKOMMUNIKÁCIÓ


    A már meglévő internet előfizetésem elég a pénztárgép működéséhez?

A már meglévő internet előfizetés nem alkalmas az online pénztárgép és a NAV szervere közötti kommunikációra, mivel az üzenetek melyeket a pénztárgép küld és fogad az Ön cégének személyes információit is tartalmazzák, ezért ezek a titkosított információk lehallgatás és feltörés biztos dedikált GSM csatornán keresztül továbbítódnak.

    Hol kell megkötnöm a szerződést az adatkommunikációra? Melyik a legolcsóbb szolgáltató?

A pénztárgépet a Micra-Metripond Kft.-nek vagy a szerződött viszonteladóiknak kell beüzemelni, melynek egyik lépése a mobilkommunikációs szerződés megkötése.

Az online pénztárgépek adatkommunikációs havi díja államilag szabályozott, így a szolgáltatók között nincs a havi díjban eltérés.

    Milyen adatokra van szükség a szerződéskötéshez?

A beüzemeléshez és az adatforgalmi előfizetési szerződéshez a következőkre lesz szüksége (másolat is megfelelő):

  • cégnév
  • adószám
  • aláírási címpéldány (vagy vállalkozói igazolvány)
  • személyi igazolvány (vagy útlevél, illetve új jogosítvány)
  • meghatalmazás (amennyiben nem az köti meg az előfizetői szerződést, akinek a neve a címpéldányon szerepel)
  • a kiválasztott online pénztárgép regisztrációs kódja (ez az ún. PTREG-kód, amelyet a NAV-tól kell igényelni).

    Mi a teendő, ha nincs térerő az üzletemben?

Amennyiben az üzemeltetés területén nincs elegendő lefedettség egyetlen mobilszolgáltató által sem, lehetősége van úgynevezett mentesített módot igényelni. Az engedély beszerzéséhez fel kell méretni a terület mobillefedettségét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal, akik kiállítanak egy igazolást, hogy nem megfelelő a mobilhálózat az online pénztárgép működéséhez és ennek kiküszöbölésére a telepítendő eszközök aránytalanul megterhelnék a vállalkozást. Amennyiben ez az igazolás a birtokába jutott a NAV kiállítja az igazolást, mellyel bármely szerződött szervizünk átállítja az Ön online pénztárgépét mentesített módba, ami azt jelenti, hogy a pénztárgép nem küld mobilhálózaton keresztül a NAV szerverének üzeneteket, így Önnek havonta egyszer, CD-n vagy DVD-n kell majd elküldenie a NAV-nak a pénztárgépből kinyert információkat. További információkat itt elérheti. Az adatokat USB kapcsolaton keresztül nyerheti ki az Adóügyi ellenőrző egységből (lásd. pénztárgép felhasználói kézikönyv).

HASZNÁLAT

    Beüzemelték a gépemet, de nem tudom hogyan kell használni, kihez fordulhatok?

A beüzemelést követően minden szerződött partnerünk, megmutatja Önnek a pénztárgépek használatát. Amennyiben különleges kérése vagy kérdése lenne, azt ekkor tudja feltenni szakembernek, illetve azt ekkor tudja beállíttatni a pénztárgépen. A későbbiek során, a pénztárgép kezelési útmutatója segíthet Önnek az egyedi megoldásokban, így kérjük, olvassa el azt figyelmesen. Amennyiben speciális felhasználást igényel, az Ön üzlete a, bármikor fordulhat az üzembehelyező partnerhez vagy felteheti kérdését közvetlenül nekünk a Kérdezzen tőlünk! menüpontban.

    Mi az az AP-szám, kinek fontos ez?

Az AP szám egy egyedi, minden pénztárgépen eltérő azonosító. Az AP szám egy ’A’ betűvel kezdődik, majd a következő 3 szám a pénztárgép engedélyszámát jelöli (például a Micra Nano M-nél a 170) majd 5 számjegynyi egyedi sorszámmal zárul. Mind a Micra Nano M, mind a Micra Mini S megjeleníti ezt az egyedi sorszámot minden nyugta alján a szabványos AP jel után.

 

    Mit jelentenek a színes LED-ek a készüléken?

A pénztárgép kijelzője mellett vagy alatt (az elhelyezkedés típusonként eltérhet) találhatók az AEE visszajelző LED-jei (lásd az alábbi ábra!).

 AEE LED

A három LED a következőket jelenti:

  • zöld: tápellátást visszajelző
    • folyamatos világítása esetén az AEE tápfeszültség alatt van
    • villogás esetén az AEE a saját, beépített akkumulátoráról üzemel
  • sárga: kapcsolat visszajelző
    • folyamatos világítás esetén az AEE kapcsolatban áll a NAV szerverével, és kommunikációs módban van, így automatikusan tud küldeni és fogadni üzeneteket
    • villogó világítás esetén az adatkapcsolat nem elérhető, ami jelentheti azt is, hogy elfelejtette kifizetni a mobilkommunikáció havidíját vagy karbantartás van a mobilszolgáltatónál vagy a NAV szerverén. Amennyiben a villogás nem vált folyamatos világításra, hívja a beüzemelő szervizt vagy válasszon szerződött szervizeink közül!
  • piros: hiba visszajelző

Amennyiben ez a LED világít vagy villog, forduljon a beüzemelő szervizhez, mert pénztárgépe nem működik megfelelően!

Amennyiben az Ön pénztárgépén is az ábra szerint világítanak (folyamatosan világít a zöld és a sárga) a LED-ek, nincs miért aggódnia, a pénztárgépe megfelelően működik!

    Nincs kontrollszalag a pénztárgépben. Hogy tudom így ellenőrizni, hogy mi lett beütve a pénztárgépbe?

Amennyiben Ön használ készletkezelő, back-office szoftvert, abban az esetben könnyedén visszanézhet minden eladást/nyugtát.

Ha nem rendelkezik ilyen rendszerrel, akkor a pénztárgépből kiolvashatóak az AEE-ben tárolt naplóállományok USB-n keresztül, melynek lépéseit megtalálja a pénztárgép mellé kapott felhasználói kézikönyvben. Ezek az .xml fájlok tartalmazzák a pénztárgépe minden NAV szervere felé továbbított adatát. Ezek az állományok megnyitva igen nehezen olvashatók, de az Online Pénztárgép AEE-XML napló fordító / elemző szoftver segítségével könnyen áttekinthetővé válik. Amennyiben segítségre szorul, keresse fel beüzemelő szervizét, vagy válasszon szerződött szervizeseinkből és kérjen segítséget!

    Ha a sárga LED villog, akkor a NAV éppen letölti az adataimat?

A sárga LED azaz a kapcsolat visszajelző LED villogása számos dolgot jelenthet. A leggyakrabban előforduló esetben csupán a mobilszolgáltató vagy a NAV szerverének karbantartásakor kezd el villogni a LED, hiszen ilyenkor nincs folyamatos kapcsolat az AEE és a NAV szervere között. Amennyiben a villogás számottevő időn belül nem vált vissza folyamatos világításra, indítsa újra az AEE-t (a felhasználói kézikönyv alapján), majd forduljon szervizünkhöz!

A villogás jelezheti, hogy Ön elfelejtette befizetni a mobilkommunikációs szerződésben vállalt díjat és a mobilszolgáltató felfüggesztette a szolgáltatást. Kérjük, ellenőrizze!

    Honnan tudom, hogy miket töltött le a NAV? Ellenőrizni tudom az adatokat?

Az AEE teljes tartalmát megtekintheti, amennyiben azt letölti számítógépére a kezelési útmutató alapján .xml formátumban. Ez a formátum nehézkesen olvasható, de Online Pénztárgép AEE-XML napló fordító / elemző szoftver segítségével könnyen áttekinthetővé válik. Ezekben a fájlokban megtekintheti a NAV szervere felé továbbított adatait.

    Mi az az éves felülvizsgálat? Miért van erre szükség?

Az éves felülvizsgálat minden online pénztárgépen kötelező a megszemélyesítést vagy az előző felülvizsgálatot követően 1 éven belül. Ekkor a pénztárgépét szakember megvizsgálja, hogy megfelelően működik-e. Személyesen feltehet neki kérdéseket a pénztárgép használatával kapcsolatban. Ellenőrzi a pénztárgép használatához elengedhetetlen alkatrészek (például: nyomtató, kijelző, billentyűzet, akkumulátorok) állapotát, így az esetleges meghibásodások elkerülhetőek, nem kell Önnek bezárnia üzletét egy váratlan hiba miatt. Továbbá ellenőriz minden törvényi kötelezettséget és felhívja figyelmét a pótolandó hiányosságokra. Ezek a figyelemfelhívások hasznosak lehetnek az Ön számára, hiszen az ellenőrző hatóság már büntetést is róhat Önre ha a hiányosság pótlása elmarad! A felülvizsgálat közben kitölt egy adatlapot is, melyet a felülvizsgálat befejeztével átad Önnek, hogy mit, milyen módon ellenőrzött az Ön pénztárgépén!

    Mi a teendőm, ha elromlott a pénztárgépem?

Minden esetben értesítse a beüzemelő szervizét vagy válasszon szerződött szervizeink közül. A hibajelenséget mindig tüntesse fel a pénztárgép napló „Meghibásodások és javítások” részben!

    Szeretnék cseregépet, mit tegyek?

Amennyiben pénztárgépe meghibásodott, igényeljen cseregépet a javítás idejére az Ön által kijelölt szerviznél, aki cserepénztárgépet adhat át Önnek, a 8 napot meghaladó javítás esetén.